Diagnostická činnosť – Poznáva osobnosť žiaka z hľadiska osobnostného, kognitívneho, emocionálneho a sociálneho vývinu. Pozornosť venuje najmä žiakom s problémami v učení, žiakom s poruchami správania, žiakom ktorí sa nachádzajú v krízových životných situáciách, nadaným a talentovaným žiakom.
Intervenčná činnosť – V spolupráci s učiteľským kolektívom a inými odborníkmi hľadá spôsoby a vytvára program pre uskutočnenie pozitívnych zmien v osobnosti žiaka vo vzťahu k rodičom, učiteľom, spolužiakom a prostrediu, s ktorým prichádza do kontaktu. Napomáha učiteľom a rodičom spracovávať ich postoje a prežívanie voči deťom/žiakom vyplývajúce z rôznorodých situácií v škole.
Preventívna činnosť – Vytvára a realizuje preventívne programy, ktoré sú prispôsobené jednotlivým triedam a slúžia na skvalitnenie triednej atmosféry a rozvoju osobnosti žiakov.
Poradenská činnosť – Poskytuje konzultácie rodičom, učiteľom a žiakom, pomáha pri integrácií žiakov so špeciálno-pedagogickými potrebami do výchovno-vzdelávacieho procesu.